Saturday, April 21, 2012

::Yang Mana Satu:: ~6~


Permasalahannya ialah… bukan itu saja sisi diri aku. Aku punya lagi sisi yang lain. Aku pernah terbaca, its normal kalau setiap manusia itu ada punya lebih dari satu sisi dalam hidup.
Tapi!
Masalahnya, kedua-dua sisi aku itu berbeza yang teramat sangat. Err, hold on… should I said 3 side of me? Urghhh~
This is a problem okay?
Big problem!
Okay, kita lupakan sisi yang lagi satu itu, iaitu diri aku sendiri bila aku keseorangan. Kita bercakap mengenai dua sisi yang bila aku bersama dengan orang.
Kedua sisi ini sangat bertentangan. Ianya seperti, timur dan barat. Langit dan bumi. Api dan air. Syurga dan neraka. Okay, fine, macam melebihlah pula kan?
Kadang-kadang aku terfikir, kenapa boleh jadi macam ni. Adakah ini dinamakan dunia remaja? Adakah ini dinamakan hipokrit? Adakah ini dinamakan sakit jiwa? Urghh~ pleaselaaaa…. Aku waras dan normal. But, seriously I don’t think I’m normal.
Bila aku melihat orang-orang disekeliling aku, orang yang dengan aku. aku rasa mereka tahu apa yang mereka buat. Confident dengan pilihan yang mereka buat dalam kehidupan. Sementara aku pula, urghh… yeah, I’m confused. Mungkin sebab aku selalu rasa aku tak sama seperti orang lain. Dan layanan orang terhadap aku juga lain.
Seriously, this is such a boring story. Tapi, it happened. Maybe it’s not just me. Maybe ada lagi people outside there, yang alami benda-benda macam ni. Mereka ada terbitkan buku tak? Tolong suggest kat aku.
Oh yeah, one more thing. Aku ni memang suka membebel seorang diri. Sebab aku tak tahu nak luahkan pada siapa. Bukan aku tak percayakan orang-orang yang rapat dengan aku. aku cuma lebih selesa masalah aku, adalah masalah aku. selagi aku belum selesaikan masalah aku, selagi itu aku takkan cerita. Tapi, masalah orang lain adalah masalah aku juga, sebab aku tak ada masalah untuk menolong orang. Peace, yo!
Pasal tulah, hati aku ni banyak menyimpan rahsia. Rahsia yang ramai orang tak tahu. Huhu… 

2 comments:

Ieda Hudaa Mohd Ali said...

Sis, luahkanlah...I can be a good listener u know...Just e-mail me if u want...^^

Woaaa...nak publish buku ye?? good!

Nong Andy said...

adakala kita tak kenal diri kita sendiri. Adakala org lain boelh kenali diri kita dari kita sendiri..

Apa yang ada dlm hati kita selalu berubah-ubah.. tapi adakala kita masih kita yang dulu.

* apa akak merepek di sini? hehehe.. akak kemarin keluar tanpa tujuan bersama shinta, bawa basikal kat belakang. Kejap akak pandu ke pantai.. kejap akak patah balik nak ambil anak buah.. lepas tu akak tukar haluan menuju ke shopping mall. akhirnya basikal kat belakang pulang begitu saja tanpa di tunggang hahaha( tak tetap pendirian.. tulah jln lagi tanpa tujuan :)