Sunday, May 26, 2013

:Butterfly:: ~23~


Danny yang sedang minum air tersedak.
Aih… asal aku ni dari tadi asyik tersedak je? Tadi tersedak air liur. Ni minum air pun tersedak juga? Sapelah pulak mengutuk aku malam-malam ni?
Setelah membasuh mug tweetynya, Danny melangkah semula naik ke atas. Sebenarnya kalau nak diikutkan tak ada apa sangat yang perlu diulangkaji untuk saat akhir macam ni. Hanya perlu refresh memory agar tidak lupa atau hilang ingatan.
Danny meletakkan pennya. 2 model kertas soalan ramalan SPM sudah siap dijawab. Danny memandang kepada dua buku yang terletak elok dihadapannya. Dia teringat kepada tuan yang memberi dia dua buah buku tersebut.
Haih. Tak taulah nak cakap apa. Aku patut rasa suka ke, rasa marah ke, rasa bengang ke, rasa malu ke atau rasa berterima kasih kat mamat ni.
Sekejap.
Apa kes nak ada rasa suka? Danny mengetuk kepalanya dengan tangannya. Haish. Jangan fikir benda mengarut boleh tak? Yang mamat ni pun satu, apalah tetiba buat gaya ala sweet konon romeo ni? Euwww… geli dowh!
-eleh geli konon. Sebenarnya suka kan? Kan? Kan?
+eh, mana pulak aku suka! Tak ada maknanya, ok!
-ye sangatlah tu., padahal hati bunga-bunga.
+excuse me. My heart tak ada bunga tak ada taman!
-ek? Orang tak cakap pun pasal taman, haaa…tapi ada Butterfly kan? Haha.
+eeeiii!!! Shut uplah!                                      
-ada orang tu blushinglah!
Ish! Apalah fikiran aku ni merepek-repek. Danny mengambil kedua buah buku tu dan dimasukkan ke dalam laci meja.
Haaa… baru okey. Tak adalah fikiran aku dok gaduh benda yang bukan-bukan.
-jap. Nak menyebok balik. Fikiran ke hati? Haha.
+DIAM!
-okey black out. Ting!
Ish. Sah aku rasa aku gila! Oh no! Buat soalan latihan lagilah. Danny tengok jam. Dah pukul 11 malam. Tak apa malam ni tidur lewat. Nanti kang sama jugak kalau pemikiran tak tenteram bukannya boleh tidur. Baik menyemakkan kepala otak. Buat kerja. Dah penat dan letih tahap gaban nanti, letak je kepala atas bantal, confirm belayar dengan jayanya.
Belajar, belajar dan belajar!

No comments: